fredag 17. oktober 2008

Endelig noen ferdige prosjekter

Junior ønsket seg ny lue som ikke var altfor tykk. Han har en tovet ull nisselue som har vært favoritten i mange år. Men den er litt varm foreløpig. Praktisk med sånn nisselue for jeg får lett øye på han. Det er bare å se etter en rød kjegle.......
Nå har han fått ny lue, strikket i dobbelt garn; en tråd Fabel og en tråd Sisu. Mønsteret fant jeg på Garnstudio sine sider. Men den var jo ganske enkel da.

Jeg har også strikket en babyjakke til en kollega som ble Bestefar nå i oktober. Gammel fasong. Veldig praktisk syntes jeg da mine unger var små. Håper den faller i smak.
Babyen var forresten en liten gutt. Da ble jo fargene ganske passende.
Et par kjappe sokker til minstemann er det også blitt. Disse strikker jeg bare etter eget hode.
Til slutt har det blitt et par lange, gode raggsokker som skal være julegave. Mønsteret er Thuja. Garnet er kjøpt i Sverige på Rusta. En slags svensk Europris eller Nille. Det er veldig godt å strikke av og inneholder 80% ull.




Ingen kommentarer: