fredag 3. september 2010

Høstsesongen er i gang

Jippi, nå er høstsesongen i gang. Båndtvangen er over og lufta er litt kaldere og litt klarere.

Graset ved tjernet "mitt" begynner å bli ørlite mer gult. Gleder meg til nattefrosten, jeg...

Da er det godt å ha gode venner å gå tur med, både for to- og firbeinte. Her er det Svea og Mikkel som lurer på alt som flyter rundt i tjernet, Det er mest Svea som lurer...

Svea er en irsk ulvehund på 14 måneder. Hun er en skikkelig badeengel. Da vi dro hjem fra tur var hun helt svart, av gjørme. Skikkelig råtten myrgjørme.

Hmmm..... Mye å sjekke ut.

Tjernet er dypt, nesten litt bunnløst. Men Svea er ei lur lita jente som skjønner det. Hun er ganske forsiktig.

Millie derimot holder seg godt inne på tørt land. Hun er glad i å svømme men ikke uten en fin strand å vasse ut i fra.

De fleste åkrene er etterhvert tresket. Det åpner for mange flere turmuligheter :))

Mikkel, Svea og halen til Maiken.

Mikkel er en Shetland Sheepdog. Han er en kjekk liten kar. Vennlig og snill, og utrolig vakker. Eieren til Mikkel er datter til min turvenninne. Hun kjøpte Mikkel for konfirmasjonspengene sine. Flere ganger i uka trener de agility. Både Mikkel og hans unge eier er kjempeflinke.

Maiken og Svea er i sitt ess. En hel skau for seg selv...
Takk for turen til store og små. Vi ble enige om at tradisjonen med fredagskaffen måtte tas opp igjen. Både med og uten bål...

6 kommentarer:

Havfruen sa...

Her var det mange flotte 4-bente å se:) Slike turer er gull verdt!! Skjønner godt det var trivsel. September er en fin måned...
Ha en fin lørdag, klem fra meg:)

Anonym sa...

Hei.Tusen takk for titten.Nyelige bilder og vover.Kjempe søte.Høsten nydelig årstid med nydelige farger.Ha en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

Akvarella sa...

Å så koselig dere har det, både dere på to og de på fire.
Tusen takk for turen vi hadde i dag, den var deilig. Klem fra Akvarella, Rusty og Luna.

randi K design sa...

Så herlig og fritt hundene dine har det! Datteren her hadde flyttet inn med deg når som helst! Hun planlegger hvilke hundraser hun skal ha når hun har flyttet for seg selv, - lista er lang....
Jeg har kikket på innleggene dine nedover på siden, masse fint..

Unknown sa...

Her var det mange flotte bilder av både natur og firbeinte!! Herleg for dyra å ha så mykje boltreplass:o)
Gledar meg til dei klare, fargerike haustdagane eg og no...
Ynskjer deg ein fin søndag, klem

Havfruen sa...

Hei igjen.
Hils tanten din (Grete) at det var veldig hyggelig at hun la igjen en kommentar hos meg:)
Ha en flott søndag, klem fra meg:)