søndag 9. februar 2014

Restegarnsprosjekter

Jeg forsøker stadig å redusere garnlageret mitt, og dette er småprosjekter laget av garn jeg har hatt liggende lenge. Lageret derimot er ikke blitt noe mindre. For jeg kjøper jamnt og trutt litt garn. Likevel gir det en god følelse å få brukandes plagg ut av garn man har hatt liggende lenge.

Dette er "Tova pike- og damevotter i vintage stil" av Rita Nygård Andersen. Kjempesøte votter synes jeg. Strikket disse i Finull og tovet dem lett i maskinen. De er fremdeles ganske tynne, men ble litt mykere enn før toving. Brukte i underkant av 50 g. Oppskriften er å finne på Ravelry.

Dette er restegarnsvotter a la Annepålandet. Strikket i tredobbelt garn fra lageret; en tråd Drops Alpakka, en tråd Fairytale og en tråd Plum. Alle i ulike grønnyanser. Kjempetykke, myke og varme. Overgår i grunnen tova votter. Strikket dem etter oppskrift på Annepålandets blogg. Synes de har utrolig god passform. Dette er andre paret Jeg har strikket etter denne oppskriften. Og det blir nok flere.

Også har jeg funnet fram Freestylerester og strikket meg lue. Også dette er etter inspirasjon fra Annepålandet. Jeg er stor fan av alt det fine hun lager. Oppskriften til denne lua heter G-Annettes Snurrelue.

1 kommentar:

ANNEPÅLANDET sa...

Det var fine votter! Likte fargen på de grønne - og det hørtes ut som en uslåelig garnkombinasjon! Restegarn er en neverending story - jeg tror jeg kan strikke i hundre år uten at det blir tomt. Og enda har jeg ikke noe lyseblått så jeg kan hekle meg en OL-lue...??? Må vel bare ut og kjøpe nytt garn da...