søndag 12. oktober 2014

Også litt sokkestrikking igjen......

Jeg har hatt en periode på en måned eller to hvor jeg har vært litt lei av å strikke sokker. Tro det eller ei. For akkurat det å strikke sokker er jo egentlig noe av det jeg liker best. Men nå er lysten kommet tilbake igjen. Det har resultert i at jeg har fått gjort ferdig to halvferdige prosjekter og laget ett helt nytt.

Dette er "Motorsyklistens pensokker" fra Bitta Mikkelborg sin bok. Det er mamma som skal ha disse. Sokkene har ligget nesten ferdige en stund, og i dag fikk jeg endelig festet tråder og overlevert dem. Sokkene er strikket i Sisu på pinne nr. 2,5.

Dette er en skikkelig UFO. De ble påbegynt for 5-6 år siden. En sokk ble ferdig den gangen. Siden har den ene sokken ligget der sammen med resten av garnet. Det tok jo ikke lang tid å strikke sokk nummer to bare jeg kom i gang. Garnet er Mellanraggi strikket på pinne nr. 3,5.

Dette er en del av mitt nyeste restegarnsprosjekt. Jeg har mye Fjell sokkegarn fra Hillesvåg. Det er et temmelig tykt sokkegarn og gir skikkelig raggsokker. Men når disse er vasket så er de veldig gode å ha på. En av mine favoritter. Jeg strikker i vei og bruker det jeg har av farger og smånøster. Mønsterne har jeg valgt fra en sokkebok av Gudrun S. Magnusdottir som heter "Strikk sokker til hele familien, 52 sokkeoppskrifter til store og små".

Også har det vært fint høstvær til tørk av ullsokker utendørs :)

1 kommentar:

Sidselsidserk sa...

Fantastisk produksjon! Mange flotte sokkepar du viser fram her.