søndag 21. februar 2010

Dagen derpå

Det var ikke bare det at det snødde mye i går. I tillegg flyttet jo all snøen på seg i vinden. Derfor var det moro å komme ut i dag å se hvor mye snø som var kommet.

Huset bak her er den gamle klinikken min. Snøen hadde lagt seg helt opp til takrenna nesten. I tillegg var det store fonner på taket som måtte skuffes ned.

Tørkestativet står med snø til "halsen".

Takmåking var en passende søndagsjobb....


Snøen ligger helt opp til kjøkkenvinduet. Huset vårt er høyt, så vinduet er nok et par meter over bakken. Litt stilig med all snøen, men lurer jo på om det blir bart noen gang.....



9 kommentarer:

Havfruen sa...

Å himmalaya...så mye snø da gitt...sykt:) Her er det knapt snøflekken.. Men vi har kulde og blankis.
Vil vel ta tid før alt tiner opp..
Råstilig hus du har forresten:)
Onsdag skal Major operere ut stenene. Håper han ikke får mye smerter etterpå. Må si jeg er spent.
Fortsett snømåkinga, se på det som trim:)
Klem fra meg:)

Tovepia sa...

Dokker har tydeligvis fått snøen i år, ja! Får håp den forsvinn fort også;)
Kos deg i vinterlandskapet og klem fra meg;)

Akvarella sa...

Kjære all verden, så mye det har blitt bare siden jeg var hos deg.
Det ser jo litt koselig ut også da, når alt er ryddet å måkt.
De blir nok en sen vår i år tenker jeg.
Ha en fin søndag og en fin vinter ferie uke.
Klem fra mamma.

Havfruen sa...

Body hørtes jo glimrende ut. Får man kjøpt det på dyrebutikker?

Havfruen sa...

Takker:) Jeg skal sjekke litt rundt. Da regner jeg med du har fått måka både tak og gårdsplass:)) Husker vinteren i Trondheim i fjor jeg..vi måka snø 3 ganger daglig i en lang periode..så det er noen fordeler ved å ha flyttet til havet:)
Ha en flott kommende uke:)

Vibekes lille ullne sa...

Det var litt av noen snømengder dere har fått! Synes vi har mye i Oslo, men det var atskillig mer hos dere! Det var riktig vakkert når sola skinte på den da :)

Sidsel, Honey og Arjas blogg sa...

Nå har jeg gitt opp å gå på ski! Iallfall før løypene kjøres opp igjen! Lurer færlt på hvordan det gikk med kneet ditt Kristin! ???

Solveig sa...

Synes vi har mye snø, jeg, men her er det nok mye mer. Tror iallfall det er mest snø i de sørlige landsdeler denne vinteren. Deilig når man er ferdig med å måke, men ikke når det snør og blåser som verst.

Galsrødjenta sa...

Hei.
Fine bilder :) Nok snø på ra også skjønner jeg...
Ha en fortsatt fin helg...med mer snømåking :(
Klem Maryann