lørdag 13. februar 2010

Kurs


Jeg har vært på kurs i Italia i en uke :)

I regi av jobben til og med......

Temaet var "Animal Welfare during Transport" og arrangør var DG Sanco. Dvs et kurs i regi av EU. Vi var deltagere fra hele Europa, Nigeria, Marokko, Uruguay og Brasil. Vi var tre fra Norge som ble invitert med. Det beste med hele kurset var å treffe så mange hyggelige mennesker fra ulike land som jobber med omtrent det samme som meg. Dette var virkelig moro....
Formålet med kurset var å bli bedre kjent med regelverket for transport av dyr samt å lære mer om hvordan det skal praktiseres og tolkes.

Kursprogrammet var fullspekket med lite fritid, men det var satt av et par timer til en ekskursjon til Asissi, hjembyen til Frans av Asissi. Det var en steinby som klorte seg fast oppe i lia med praktfull utsikt over Umbriaregionen, rett nord for Roma.


Basilikaene i Asissi



Utsikt over Perugia, Umbria.




Utsikt fra de trange gatene i Asissi



Koselige trange gater i Asissi














1 kommentar:

Anonym sa...

Det hørtes både interresant og deilig ut, heldige du Kristin! Italia byr på utrolig mye av alt fra kultur,arkitektur,natur og ikke minst mat og vin kultur. Har ikke vært der du var nå, men det står på ønskelista. Ellers strikker du mye fint( jeg ønsker meg gave fra deg til jul). He, he. Regner med at jeg ser dere på akedagen. klem fra Grete.