tirsdag 12. august 2014

Tomater og sokker

Å sitte i drivhuset med strikketøyet og se tomatene gror, er en god følelse. Økologiske tomater og hjemmestrikka sokker er slett ikke verst :)
På de få dagene i sommer som ikke har innbydd til å sitte ute så har vi flyttet ut i drivhuset. Gjerne med et glass vin eller ettermiddagskaffen. Det er faktisk veldig koselig. Vi har nærmest blitt kjent med hver og en av agurker og paprika etterhvert som de har vokst seg store. Cherrytomatene har jeg nok ikke så personlig forhold til, for dem har det vært mange av!! Og fremdeles kommer det nye.

Her er fire ulike slag: store gule, små gule, røde perletomater og sorte tomater. Alle med ulik smak.

Også har det blitt flere sokker da. Dette er Lovises Hønsesokker, designet av Bitta Mikkelnorg. De er strikket i Sisu på pinne nr. 2,5.

Det har blitt end et par med 64 masker, pinne nr. 2,5. To rett og to vrang som vanlig. Garnet fant jeg i en flott garnbutikk i Løkken i Danmark. Men banderolen er kastet og navnet glemt. Begge parene er sendt til Anne-Line på Raufoss.

1 kommentar:

Sidselsidserk sa...

Ingenting er som å dra på besøk til noen som har samme "galskapen" som en selv:)) Mange flotte par her hos deg og jeg ser du har fått en bra avling også. Jeg utbasunerte så kjekt at jeg skulle stille meg på Bondens marked, men kun vårløken ble suksess.