lørdag 27. desember 2008

Nytt sjal og nye votter


Her er min versjon av Helene votter fra Randi K-design. Et nydelig mønster, synes jeg. Randi har strikket dem i rosafarger, men jeg valgte disse grønnfargene og offwhite. Garnet er superwash ullgarn fra Europris. Egentlig et helt undervurdert garn, kjempegodt å strikke av. Så vil tiden vise hvordan holdbarheten er.


Synes de ble så fine at jeg beholder dem selv, tror jeg.............


Sjalet er fra et tilbehørshefte som ble utgitt av Dalegarn i fjor vinter. Jeg har strikket flere ting fra dette heftet før, men har hatt lyst til å prøve meg på dette sjalet også. Kastet meg ut i det nå i høst. Garnet er nok en gang fra Europris; ull superwash. Pinnenr 5 tror jeg det var jeg brukte. Kjøpte først 300 g. Har deretter vært avgårde og kjøpt flere nøster til. Tror nok det har gått med 500-600 g. Synes likevel det gikk ganske radig å strikke det. Utrolig deilig og varmt, men kanskje litt stort???? Føler meg litt som en mexikaner med poncho.





1 kommentar:

Akvarella sa...

Nå er det lenge siden jeg har vært her skjønner jeg.
De vottene er bare helt flotte