søndag 25. april 2010

Sommersjal og alpakkasokker

Disse er strikket i Sterk fra Du store alpakka. Veldig godt garn å strikke av. Godt og varmt resultat. Mønsteret er Kerrtusokker. Strikket på pinne 3,5 med 51 masker. Mønsteret er gratis på nettet.

Også strikket i Sterk. Mønsteret er egentlig 2 rett og 2 vrang med "jukseflettehulsmønster" foran. Har laget dette på strømper tidligere. Ganske dekorativt og uhyre enkelt å strikke. Samme pinnestørrelse men 52 masker. Begge parene er damestr.

Et sommersjal strikket i en tråd Pt Petunia bomullsgarn og en tråd Plumet. Mønsteret står i en av de nyeste heftene fra Pt. Dette ble bare helt fantastisk mykt og godt. Tenkte det kunne være fint å blande disse to garnene i en genser eller jakke. Husker ikke pinnestørrelse, men jeg fulgte oppskriften slavisk.



Ikke behøvde det å blokkes heller :))

Det ble stort og godt og ikke kløete.

5 kommentarer:

Sidselsidserk sa...

Som ihuga sokkestrikker så synes jeg disse var flotte! Jeg har aldri strikket sokker i Sterk, men det ligger an til at jeg prøver meg. Ønsker deg ei fin uke:-)

Akvarella sa...

Du lager så mye fint, og så er det så fine farger. Du er kjempe kreativ.

Elins Strikkeri sa...

Ja her var det masse fint, flotte sokker og sjalet ditt er berre nydelig og i kjempefin farge!! Ha ei fin veke:))

ANNEPÅLANDET sa...

Å, så fine sokker! Jeg er også veldig glad i Sterk-garnet. Og det sjalet har jeg sett på i Pt-heftet, men jeg lurte litt på den garnkombinasjonen. Nå kanskje jeg strikker det likevel.
Ha en fin uke!

Solveig sa...

Så flotte sokker. Er igang med mitt første sokkepar i sterk-garnet. Det finnes i så mange fine farger. Sjalet var også nydelig!