torsdag 5. april 2012

Diverse småtteri

Jeg produserer jo jevnt og trutt noen sokker og votter. Glemmer å blogge det så mye gis bort før jeg har tatt bilde av det. Men nå har jeg samlet opp noe fra "ferdighylla" mi.

Disse er strikket i Hegre med kanter i et garn jeg ikke husker navn på. Veldig kjappe å strikke. Mønsteret er fra Dale. Sokkene er alt gitt bort. Vottene tror jeg skal få en matchende lue til seg.

Disse vottene har vært en ufo lenge. Men nå er de endelig ferdig. Husker faktisk ikke hvor jeg har mønsteret fra. Men de er strikket i Pt 5. Et kjempegodt garn å strikke av. Også er det lett å strikke pent mønster med det :)

Enda flere selbuvotter, er veldig glad i å strikke det i grunnen. Disse er i Smart. Mønsteret er fra en av de mange heftene jeg har fra Dale, tror jeg.

Tjukke raggsokker til meg selv i Hifa sokkegarn. Skikkelig grovt og stivt garn, men de føles veldig varme og gode.

Sokker strikket etter eget hodet fra tåa og opp. Jeg er så dårlig til å huske disse sokkegarnene fra hverandre, men tror det er Online. Det er i hvert fall 6-trådsgarn strikket på pinne nr 3. Og de er allerede gitt bort.......

Denne lue er et eksperiment etter at jeg så en av Inger Marie Håland, vinneren av Finnmarksløpet 1000, sine luer. Brukte Heilo og pinne nr 3,5. Heklet ruter som jeg sydde sammen. Heklet deretter pullen i staver. Har bare heklet i vei og prøvd etterhvert. Ganske spreke farger da......

1 kommentar:

ANNEPÅLANDET sa...

Du strikker utrolig mye - og fint!
Genseren i forrige innlegg ble kjempefin, syns jeg! Vottene å det nest øverste bildet har jeg også strikket mange av, jeg fant oppskriften i Familien, men jeg tror den står i et Sisu-hefte også. Veldig god fasong på dem!
Ønsker deg en riktig fin påske!