lørdag 26. juni 2010

Litt blir da gjort

Sokkene i dette innlegget går i gavekassa. Julegavealongen arrangeres av Annepålandet.



Det har vært en periode med mye jobbing og mye på kveldstid. Jeg har nesten ikke strikket på ei uke!! Sovnet til Vuvuzelene, eller hva de nå heter, hver kveld. Godt tilbakelent i godstolen.

Sokkene over er Tone M's skeive sokker. Morsomt mønster å strikke i tillegg til at de sitter godt på foten. Garnet er Sterk fra Du store alpakka.


Disse sokkene er strikket i Summit Sock fra Impulse of Delight. Fargen heter Coffeish. Mønsteret ligner litt på Thujasokker.


Til slutt er jeg ferdig med et sjal. Mønsteret heter Multnomah. Jeg har gjort det en del større enn i mønsteret. Garnet heter Karelen og består av halvparten mohair fra kanin og halvparten lammeull.

Maiken poserer gjerne :)

10 kommentarer:

Tovepia sa...

Et slikt sjal har jeg på sommerplanen min, det er lekkert!1
Flotte sokker også, syns du har fått gjort mye;)
Maiken er jo helsøt der hun sitter:O)

Ha en god lørdagskveld og klem fra meg;)

Akvarella sa...

Så mye fint du har lagt ut nå. Gleder meg til du kommer til Trøndelag, så vi kan strikke sammen.

ANNEPÅLANDET sa...

Så mye fint du har strikket! Maiken er skjønn, da!
Ha en finfin søndag!

Sidselsidserk sa...

Så fine sokker! Morsomt og inspirerende å se nye mønster. Sjalet var flott - jeg har strikket samme selv og synes det er et flott mønster. Forandrer seg etter garn og farge og lillafargen du har brukt var fin. Til slutt må jeg kommentere modellen din: flott, herlig, og jeg sier alt kler den smukkeHa en fortsatt fin lørdagskveld - og du snart er vm over

Havfruen sa...

1 uke? Du har vel hatt absdinenser du da:))
Men mye flott og MAiken kler lilla:) Men alt kler den smukke:))
Vært på hytta i bøtteregn men nå er det lettere vær så imorgen starter vi på 2.strøket.....
Ha fine dager, klem fra meg:)

Havfruen sa...

Til info så har du på autosvar på mailen din...

Petunia sa...

Det sjalet ditt var virkelig lekkert! Savner egentlig tiden da jeg hadde ro til å sitte i solstolen og strikke på noe... nå har jeg ikke ro i baken. Føler at jeg må gjøre noe hele tiden. Men når hagen er ferdig... da.....!

Anonym sa...

Hei.Kjempe fine sokker og sjal.Nydelige farger.Er så fint med lilla.Nydelig,hærlig vov.Ha en kjempe fin Tirsdag.Klem fra Bodil.

Solveig sa...

Lekkert sjal og sokker. Lenge siden jeg har gjort begge deler. Men det blir mindre strikking om sommeren.

Felisi sa...

Fine sokker og sjal, og herlig modell du har!

Du greide å sjarmere deg til å få oppskriften på pulsvarmerne jeg lager, så jeg trenger adressen din ;)